Omezení reklam

1. únor 2010 | 16.34 |
› 

Bohužel tohle omezení neplatí u nás, ale ve Španělsku. Tak nevím, možná tam mají rozumější lidi ve vládě než je tomu u nás. Což vlastně mají asi všude.

Španělská vláda se v obavě o zdravý duševní rozvoj dospívajících dívek, které přikládají velký význam svému zjevu a hmotnosti, rozhodla omezit vysílání reklam na různé přípravky snižující hmotnost, na kosmetické produkty či služby i na služby plastického lékařství.

Podle ní jsou tyto reklamy zvlášť s ohledem na mladé lidinebezpečnější než reklamy na alkohol.

Podle nového zákona nesmějí provozovatelé vysílání zveřejnit před desátou večer reklamu na produkty či služby, které podporují negativní vnímání sama sebe a zakládají se na myšlence, že sociální zařazení jedince závisí na jeho fyzickém zjevu a že jeho úspěch určují faktory jako hmotnost či zjev – právě takovými produkty jsou podle navrhovatelů už zmíněné prostředky na hubnutí či kosmetika.

 V roce 2006 byl Madrid prvním městem, které zakázalo účast příliš hubených modelek na módních přehlídkách.

Myslím, že to moc nepomůže, pokud budou velkolepé a neúměrně honorované soutěže královen krásy, které se na Vás zubí jak v televizi tak na kdejakém časopisu. Dívky dobře vědí, že krása se dobře a draze prodává. To přece ví i naše missky čehokoliv.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (34x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře