Itálie a kondom

25. listopad 2007 | 15.59 |
› 

V Itálii padá kuriózní veřejné tabu kolem slova kondom. Tento výraz se vůbec poprvé dostává do oficiální reklamní kampaně namířené proti AIDS. No, sláva.

Režisérka Francesca Archibugiová, která na televizní kampani o nebezpečí AIDS pracuje, považuje otevřenost kolem kondomů za "triumf proti tabu". Od 80. let, kdy se ve světě začalo šířit onemocnění AIDS, se italská vláda ve všech dosavadních informačních kampaních uchylovala k obrázkům zpodobňujícím pánskou ochranu, pouze pokud to bylo skutečně nezbytné. Katolická církev, která má stále v zemi silné slovo, považuje jakoukoli veřejnou zmínku o kondomech za podněcování k nemorálnímu a požitkářskému způsobu života.

Puritánský přístup k používání výrazu kondom v oficiálních souvislostech kontrastuje s poměrně lechtivou atmosférou řady italských reklam, které se často uchylují k sexuálním narážkám, nebo alespoň předvádějí svůdně oděné krasavice.

Ačkoli prodej kondomů je v Itálii stejně běžný jako v jakékoli evropské zemi, reklamní slogany se uchylovaly pouze k obvyklým frázím - třeba Chraňte svou lásku.

Nová osvětová kampaň zřejmě příliš nepotěší Vatikán, který trvá na tezi, že nejlepší cestou, jak bojovat proti AIDS, je věrnost heterosexuálních manželství, sexuální zdrženlivost a cudnost.
.
O skutečném nebezpečí se totiž obvykle nemluví. Stále je zde moralizující fasáda, která, pokud je stržena, odhalí obrovskou neznalost´a smutnou skutečnost, že ročně v zemi onemocní kolem čtyř tisíc lidí.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (7x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře