Spotřebitel se ocitl uprostřed bitvy dvou skupin obchodníků s vodou. Zatímco jedna touží po tom, aby měl člověk naplno roztočené kohoutky, druhá chce, aby nosil ze supermarketů kartony balených minerálek.
Vodárenské společnosti zahájily nedávno kampaň za vyšší spotřebu vody z kohoutku v restauracích. Výrobci minerálek kontrují reklamou, která zpochybňuje kvalitu kohoutkové vody a vyzvedává přednosti té balené. Oběma skupinám jde pochopitelně o zisk.
Argumenty výrobců balené vody
- má jasné složení, které je uváděno na etiketě
- lze ji pít hned, není třeba ji před konzumací "odtočit" a nechat "odstát"
- není upravovaná žádnými chemikáliemi
- platí se pouze za skutečnou spotřebu, nikoliv za úniky vody způsobené nekvalitním potrubím
Argumenty vodáren
- voda z kohoutku je vždy čerstvá, nehrozí u ní, jako u balené vody, že by někde několik týdnů ležela
- výrazně nižší cena: za litr vody z kohoutku zaplatí odběratel několik haléřů
- rozbory potvrzují, že kvalita je srovnatelná s kvalitou běžně prodávaných balených stolních vod, a je tedy ze zdravotního hlediska zcela nezávadná
Voda v kohoutcích je podrobena vždycky nějakému systému kontroly. U balených vod záleží, odkud jsou. Působí světlo i teplo, záleží na skladování."
Když nedávno provedl zdravotní ústav studii o kvalitě vody, z 99,9 procenta vodovodů ve městech s více než 5 tisíci obyvateli tekla zcela nezávadná voda.
Naše pivo se také nevyrábí z balené vody a jak je dobré.