Vesmírná dovolená

4. prosinec 2006 | 15.00 |
› 
Vyrazit na hory, k moři, nebo na Měsíc. Takové rozhodován nyní čeká zámožné Japonce. Největší cestovní kancelář JTB totiž zařadila do svého katalogu zájezdy do vesmíru a stala první běžnou cestovní kanceláří na světě, která tento druh turistiky svým klientům nabízí.
JTB ve svém katalogu nabízí tři druhy zájezdů do vesmíru. Nejdražší je cesta na Měsíc, za kterou zájemce zaplatí 100 milionů dolarů. Cesta k Měsíci a zpět trvá devět dní a na palubě lodi mají být vždy dva turisté. I když si mohou zaplatit tento zájezd již nyní, první turistický let na Měsíc se uskuteční nejdříve v roce 2008.
Levnějším řešením je pohled na zeměkouli z kosmu. Výlet na mezinárodní vesmírnou stanici ISS. nabízí JTB za 20 milionů dolarů. Výhodou je, že takový výlet si může zájemce užít již nyní. Podmínkou je ovšem železné zdraví. Se svým prvním klientem totiž JTB neuspěla, protože neprošel v Rusku zdravotními testy.
Pro zájezdy na Měsíc i na stanici ISS hodlá využít služeb ruské kosmické agentury Roskosmos.
V roce 2008 nebo 2009 chce zahájit lety do vesmíru společnost Virgin Galactic.
Ta plánuje nakoupit raketoplány SpaceShipTwo a vysílat do vesmíru vždy současně šest turistů. V katalogu JTB je tento zájezd za 102.000 dolarů.. Za tuto cenu se klient proletí 90 minut nahoru, ve vesmíru pobude pět minut a poté se vrátí zpátky na Zemi. O tom, že vesmírná turistika má budoucnost, svědčí plány vědců i podnikatelů na velkolepé hotely na oběžné dráze.
Vesmírná turistika má velkou budoucnost i v ČR. Do deseti let klesne cena výletů do kosmu na milion korun a stane se tak realitou i pro vyšší střední vrstvu ve vyspělých zemích." Již dnešní cena asi 4,5 milionu korun za výlet ve SpaceShipTwo není pro hodně lidí v ČR nedostupná.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1.33 (12x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře