Dýško a krize

5. leden 2009 | 11.27 |
› 

Hospodářská krize se promítla také do spropitného, stěžují si číšníci, barmani a dokonce i kadeřníci. Inu co se dá dělat, lidé začínají stále více šetřit.

Zaměstnanci amerických hotelů nebo restaurací mají strach o spropitné. Zákazníci na něm totiž kvůli finanční krizi začínají šetřit. "Slyšel jsem, že je snižují. Dělám si obavy," řekl J. Gilmartin, portýr luxusního hotelu na Manhattanu, pro kterého je spropitné důležitým příjmem.

Více zkušeností má servírka J. Rogers, která deset let pracuje v kavárně v Phoenixu. Tvrdí, že spropitné klesá i o více než polovinu. "Při objednávce za sedm až deset dolarů nechávali zákazníci zhruba dva dolary dýška. Nyní dávají jeden dolar, 50 centů nebo také vůbec nic," říká Rogers.

Aby zákazníci ušetřili, prodlužují také dobu například mezi návštěvami kadeřníka. "Zatímco dříve chodili každé čtyři týdny, nyní je to jednou za šest neděl," řekl kadeřník G. Sebastian.

"Hubená" dýška se začínají objevovat i v českých restauracích. "Přestože obsazenost šla nyní nahoru, dýška v poslední době klesla," říká Martin Šampalík. "Naši barmani to pociťují," dodal. (No však my také, kam až se vyšplhala cena za náš národní nápoj.)

Podobný případ popisuje také barman z restaurace na pražském letišti, který si nepřál být jmenován. "Spropitné se začalo snižovat zhruba před půl rokem. Je to ale také tím, že je na letišti draho," uvedl.

Ani se nedivím, že na letišti klesá spropitné, tam mají opravdu "nestydaté" ceny.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1.03 (65x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář