Zahrajeme si na chudáky

1. únor 2009 | 11.28 |
› 

Už je to tak, marnotratné rozhazování peněz v nynější době recese vychází z módy. S oslabováním ekonomiky se majetní lidé stydí stavět na odiv luxus a své bohatství čím dál více skrývají.

Na přepychové kalifornské třídě Rodeo Drive i newyorské 5. avenue jsou drahé značky stále méně k vidění. Někteří zákazníci žádají dokonce pokladní v nóbl obchodech, aby jim nákup vložili do obyčejné bílé papírové tašky.

Jiní si nechávají drahé oblečení a šperky posílat domů, aby z obchodu odcházeli s prázdnýma rukama. "Mají pocit, že je nevhodné přehnaně utrácet a vracet se domů s taškou od Louise Vuittona nebo od Chanelu," vysvětluje Lucyann Barryová, osobní nákupčí a stylistka nejmajetnějších newyorských občanů.

Jedné rozpačité klientce Barryová nedávno doručila kabelku od firmy Gucci v ceně 1200 dolarů zabalenou jako dárek, aby zbytek rodiny nevěděl, že si ji koupila sama.

Navzdory finanční krizi si zámožní lidé udržují životní styl, který by se zdál většině řadových obyvatel západních zemí rozmařilý - v exkluzivních restauracích nechávají stovky dolarů a další tisíce padnou na nákupy ve městě. Rozdíl je v tom, že se teď někteří mimořádně snaží, aby se navenek víc podobali běžným občanům.

Je to hezké gesto, které je nic nestojí. Už vidím naše celebrity jak nakupují v sekáči a potom slavnostně tyto věci věnují na charitu.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (61x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář