Zázračný actimel

21. říjen 2009 | 11.15 |
› 

Reklamy nás šidí, připravují o peníze a dávají zkreslené informace. Britové stopli reklamu na actimel, nápoj nic zvláštního nepřináší.

Pomůžete svým dětem, když jim denně budete dávat lahvičku actimelu. Reklama, která běží v Británii, to podsouvá. Otázku "Pít, či nepít actimel?" si položil i úřad ASA, který dbá na pravdivost reklam. A došel k názoru, že je to šumafuk a proto reklamu zakázal.

Co strážcům reklam tak vadilo? Vždyť v televizním šotu lahvička s jogurtem tak roztomile skáče přes švihadlo! Navíc do rytmu veselého švitoření školáků hrajících si na hřišti slyšíte: "Děti actimel milují. A on jim prospívá."

Strážci britských reklam si však nechali předložit všech 24 vědeckých studií, které podle firmy Danone dokazují, že je pro školáky pití jogurtu dobré. A došli k názoru, že výsledky jsou sice doložené sympatickými lidmi v bílých pláštích, ale až tak průkazné nejsou. Proto vyslali Britům jasný vzkaz: Od actimelu žádné zázraky nečekejte. Je to jen jogurt.

Mezi "důkazy", které měly miliony Britů přesvědčit, aby actimel kupovali, byly dvě studie provedené v dětských centrech. Děti byly rozdělené do skupin, které pily jogurt, a jiných, které jej nepily. Děti, co měly actimel na jídelníčku, navíc dvojnásobnou než denní doporučenou dávku,netrpěly prokazatelně menšími problémy se zažíváním. Byly na tom podobně jako ty, které actimel nepily. Stejně nepřesvědčivé byly i studie, které zkoumaly vliv pití actimelu u dětí s astmatem nebo u těch, jež mají chronickou rýmou či průjmy.

Takže pozor na reklamy, které nabízejí prostředky, co chrání a zlepšují Vaše zdraví. Nejsou vůbec zázračné.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (28x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře